AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Friday 4 May 2012

~ AlLyA GeNaP SeTaHuN... ~






6 hari yang lepas, 29 April 2012, genap umur Nur Farishya Allya setahun. Dialah satu2nye anak ummi yang suke dok lame dalam perut ummi ni. Terlewat 8 hari dari due datenye. Kini sudah setahun berlalu. Setahun yang terase cepat berlalu. Tidak sedar kerana seronok melihat perkembangan Allya setiap hari. Terase Allya cepat membesar. Setahun yang banyak mengajar aku erti kasih sayang dan kesabaran sebagai umminye. Setiap saat dan minit bersamanya dan saat melihatnye tersenyum, ketawe dan menangis tidak dapat ditukar ganti dengan ape sekalipun..

Dari bayi yang dulunye tidur tak lasak sehingga kini Allya telah menjadi aktif dan banyak keletahnya. Rutin harian bersamanya, suke melawat tapak kawasan, kuar masuk bilik berulang kali tanpa rase bosan membuatkan orang yang eskot menjadi letih, jalan tak pandai lagi, baru dok bertatih2, menjage demam di malam hari, menyediakan makanannye, menyusukannye, suke sangat makan, pantang tengok orang makan sumenye dia nak makan, semuanye itu menjadi kenangan terindah di dalam hidupku.

Semoga Allya akan terus membesar dengan sihat dan gembira sehingga tahun2 seterusnya. Semoga Allya membesar dengan menjadi anak yang solehah dunia dan akhirat. Amin2 Ya Rabbal Al Amin… 








No comments:

Post a Comment