AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Wednesday 16 May 2012

~ HaTi... UsAh KeCeWa... ~



Hari ni, hatiku betul2 kecewa. Kenape??? Tak salahkan aku berperasaan begitu? Aku manusia biase, bukannye orang gile... Kenape aku kecewa???? Jawapannye hanye diriku sahaja yang mengetahuinye...

Apelah aku ni kan. Bile orang lain dengar kan ke tak best jadinye. Sure dorang akan katekan: "Biasa La Manusia, Tak Pernah Bersyukur". Dorang akan membuat tafsiran sendiri. Sebenarnya terlalu mudah untuk mengulas tentang sesuatu kejadian yang tiada hubung kait dengan kita. Ape taknye, cuma rapatkan bibir atas dan bibir bawah.. Maka akan terbitlah kata-kata dari bibir. Tak percaye? Cubelah buat... 

Aku sangat kecewa kerana ape yang aku nak dan harapkan aku tak dapat. Dalam mase yang same terase kecewa gak dengan diri sendiri. Kerane masalah sendiri, orang lain terpakselah pulak bersusah payah. Dahlah susahkan dan harapkan orang. Bile tak dapat mulelah nak rase kecewa. Bile dipikir2kan balik, sememangnye salah aku jugak. Aku terlalu mengharap dan meletakkan harapan yang tinggi.  Apa pun, sekarang ni yang penting ape2 pun berlaku aku kene bersyukur dan redha dan jangan terus kecewa. InsyaAllah adelah tu nanti.... Duhai hati, sabar ehhh… Nanti2 adalah tu...



No comments:

Post a Comment