AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 3 May 2012

~ BeRgEdiL AyAm SpEcIaL UmMi... ~














Ni nak story tentang apa yang aku buat time cuti hujung minggu yang lalu. Tetibe naluri rase hati nak sangat try buat bergedil. Walaupun aku suka makan bergedil, tapi untuk aku buat sendiri, belum pernah lagi. Belum sampai seru kononnye.  Tekak terase nak makan, beli jer. Hehehehhee...

Benaunye tak susah pun nak buat bergedil ni..Cuma aku jer yang tak penah nak mencuba.. Aku ni memang spesis macamni. Benda yang mudah2, jarang skali nak buat.. Yang susah2 tu, lagilah sayup... Oklah, berbalik kepada cerita asal. Memang da plan, ape care sekalipun, ujung minggu tu aku mesti try wat bergedil ni. Bahan2nye awal2 lagi aku dah beli. Takde beli ape pun just ubi kentang jer.. Barang2 yang lain memang da tersedia bertape dalam peti ais uma aku tu. Lagipun bahan2 yang diperlukan bukannye banyak sangat pun.

Hasilnye memang memuaskan hati. Walaupun watnye ikut teknik sendiri tanpe ade sebarang bahan rujukan, hasilnye... wahhhh... begitu memberangsangkan. Walau pun dari pandangan mate, rupenye muke buminye tak berape nak cantik, ala2 rentung gitu (disengajekan yer) tapi rasenye sedap dan rangup time makan masa panas. Makan gitu jer pun sedap, tak payah nak tunggu soto atau makanan lain yang sewaktu dengannye....

No comments:

Post a Comment