AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 8 May 2012

~ KuRaNg AjAr... ~




Uuuuiiiiitttttt, ade2 aje yang nak menambah2 dosa aku ni kan???? Dose yang telah sedia ade ni pun tak tertanggung n tah bile plak nak menebusnye, datanglah plak dose yang baru...

Kenapelah dalam dunia ni masih wujud lagi manusia yang perangai macam zaman kuno, dok giler punye kuang ajar n perangai poyo macam nak mampus ekkk... Pelik sungguhlah... Dunia2.... Bebenaunye ko tak dapat ape pun dengan perangai kuang ajor ko tu...

Sememangnye la dia tak kurang ajar ngan aku pun. Tapi tahlah, ati aku plak yang sakit berlebih2. Ni disebabkan kerana dia kurang ajar ngan orang yang lebih tua. Dia ingat dia tu muda sangat ker??? Ohhhh... Mudenyeee... Tak hormat orang langsung. Naper mesti marah2??? Naper mesti tinggi2 suare??? Cakap elok2 tak boleh ker????

Kite ni biar muke tak cantik, pelajaran tak de... Tapi budi bahase tu kenelah jage. Mane boleh dijual beli tu... Tak pasal2, bertambahnye dosa aku, ape taknye sebab dok mengate perangai dia.

Tolong lah... Hormat dan jangan kurang ajar ngan orang tua. Bolehkan cakap elok2, biarlah ada tatatertib sikit. Aku tak mintak pun ko jadi skema, cakap sopan santun guna bahasa baku ke apa.. Cukuplah sekadar jaga tutur kate, bahasa dan percakapan yang digunakan. Tak kiralah pada yang muda atau pun tua. Boleh gituuuuu????

No comments:

Post a Comment