AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Monday 21 May 2012

~ CuRrY AyAm SpEcIaL UmMi... `


Cmne dengan cuti hujung minggu korang? Gi jenjalan ehh.. Disebabkan buah hati tak balik so cuti hujung minggu ni dihabiskan dengan memerap di rumah bersame anak2 hanye berehat n nonton tv jer. Kalau diikut2kan tahap kebosanan aku da memang berada di tahap yang maksimum... Ape2 pun, ok gak lepak kat uma ni. Hehehe…

Bila cuti ianya adalah bermakna hari masak2 + hari makan2.

Time tu lah keluar segala idea nak masak ape. Nak tunaikan segala tuntutan tekaklah kan…

Plan pagi tu tengok ayam, nak masak karilah. Tapi mcm ne plak aku yang tak makan ayam ni ek. Tak banyak ckit tersentaplah jugakkan. Huhuhu.. Alaaa.. Takpe benaunye pun, tak makan ayam karinye boleh dibelasahkan…

Baru kari mmg lah harum semerbak bila digoreng segala ramuannya. Tetibe teringatlah plak kat buah hati, penggemar kari. Tapi kari buah hati lagi power. Kalah kari aku ni haaa…

Ni dia kari ayam yang dah siap di masak. Kuah kari ni kan kena masak betul2. Kalau tak nnti cepat basi. Tapi aku tak risau kari aku ni mmg tahan lama. Sbb betul2 masak n aku masak pakai santan segera. Itu sebablah daya tahan kari tu lame ckit. Kalau dah habis ayamnya, kuah kari tu boleh cicah dgn lempeng atau cekodok ikan bilis. Sedappppp.







Bile sumenye da makan, sememangnye dah mcm ular sawa kekenyangan dah dibuatnyer. Camnilah gayenye bile time cuti dihabiskan duk di rumah... 

No comments:

Post a Comment