AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 9 August 2012

~ ChEkOdOk KaSiH SaYaNg SpEcIaL UmMi.... ~




Ngape title entry ni begitu gupe??? Hahahahhaha.... Seperti yang telah aku maklumi sebelum2 ini, blog ni aku punyekan?? So suke suki akulah nak bubuh ape kat entry tu.... Macam gase dah lame jer aku tidak mengungkap ayat keramat tukan.... Hahahhaha.....

Berbalik citer kepada tajuk entry, ni aku nak tunjukkan inilah gupenye Chekodok Kasih Sayang Special Ummi... Chekodok ni aku gase xde orang terpikir pun untuk membuatnye. Kalau ade pun aku jamin boleh kira dengan bilangan jari. N kalau ade pun setelah dipukul canang oleh aku untuk mencubenye....

Chekodok ni teramatlah simple, membuatnye cume dengan tepung gandum, air garam dan nasi yang telah dikisar... Ape nasi???? Yerrrr... Nasi... Daripada nasi lebihan itu dibuang adalah lebih afdhalnye, dikisar dan dibuat chekodok. Hasilnya???? Amat mengagumkan dan sesekali tidak akan mengecewakan...

Dengan bahan yang terlalu mudah tapi hasilnya yang cukup membanggakan, struktur luar dan dalam yang menarik dan yang pastinye rase dan struktur lembut itu berpanjangan walau di dalam tempoh jangka yang lama.... 

Sesuaikan dengan tittle entry. Walau pun simple, mudah tapi hasilnye tidak sesekali mendukacitakan.... Tak percaya??? Janganlah teragak2 untuk mencubanya.....



No comments:

Post a Comment