AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Wednesday 15 August 2012

~ KuIh KeRiA SpEcIaL UmMi... ~

Ni aku nak tunjukkan satu lagi kuih tradisional yang merupakan kuih kegemaran aku. Sememangnya aku suka sangat kuih keria ni, Masa dulu time arwah mak ada, dia selalu gak buat kuih keria ni untuk dijual. Rasa keledek yang lemak manis di dalam dan di saluti pula dengan gula memang menambat selera aku. Jangan tak tau aku boleh habiskan berkeping-keping kuih ni dalam sekelip mata aje.. Tengok saiz badanlah ek. Hahahaha…

Biasa aku kalau buat ape2 jer kuih sememangnya tiada sukatan yang tepat.. Main agak-agak aje adunan kuih tu. Semua bahan kata orang tu main campak-campak aje.. Tapi setakat ni alhamdulillah adunan aku tak terlembik atau terkeras.

Aku menggunakan keledek balance wat cucur badak aritu untuk adunan ni. Kebetulan masih berbalance lagi. Sekarang ni pun ade balance lagi 2 buku kecil. Plannye nak goring jerla. Makan cicah dengan gule… Perrghhhh… Sedapnye tu…








No comments:

Post a Comment