AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Tuesday 14 August 2012

~ IkLaN RaYa 2012... ~

Beberapa hari lagi Insyallah beraya, semua dok menunggu kemunculan anak bulan kuarkan.  Tak sabar nak beraya. Masing-masing menyediakan kelengkapan untuk beraya. Alhamdulillah, aku dan anak2 dah siap semuanya. Korang? 

Tersentuh, baru-baru ini terbukak pintu hati nak menonton tv. Macam la sebelum nih pintu hati aku tertutup nak tengok tv. Memang pun. Hahaha.... Tapi ini benda serius, so berhenti gelak. Capai remote, satu-satu aku tukar channel di tv itu. Niat di hati nak tonton Melodi ke, Galaksi ker, sekali terkuar satu iklan yang agak menyentuh hati ini. 

Alahai, sayu punya rasa. Orang bila ingat raya, confirm nak berseronok sakan, terlompat-lompat sebab xcited nak beraya. Sekali iklan kat tv, punyalah sedih sampai bergenang si air mata. Yer lah, tak semua beruntung, tak semua boleh bergembira segembiranya. Dalam keseronokan itu, nak kena juga beringat pada orang yang kurang bernasib baik, orang susah, anak yatim. 

Inilah iklannye :- 


Aku pasti korang pun pernah tengok iklan ni kan? Aku pasti korang pun ada rasa sedih jugak kan? Sedih menangkap jiwa kalbu. Sorang buta, sorang bisu...  Semoga iklan ni boleh memberi kesedaran kat kita. Amin....

No comments:

Post a Comment