AKU REDHA, ANDAI INI TAKDIRNYA UNTUKKU....



Thursday 16 August 2012

~ TaNpA DiA... ~



Sesi luahan perasaan..hehehe… Buat pertama kalinya aku dan anak2 beraya tanpa buah hati di sisi..

Sememangnya sejak dari dari awal tahun aritu lagi aku sememangnya tahu buah hati memang sibuk tahap melampau. Tapi aku tak sangkalah kesibukannye berpanjangan tanpa henti. Hukhukhuk… Aku ingat macam raya tahun ni sempatlah  dia bersama kami pagi hari raya tu dan kononnya sebaik selesai jer sembahyang hari raya nanti barulah kami bertolak ke kampung. Tapikan, kita hanya mampu merancang. Allah yang menentukan.

Jadi, tahun ni aku hanya beraya dengan anak2 sahajalah nampaknya. Uwaaaaaaaaaaaaaa. Dah la baju raya buah hati dah siap beli semuanya sedondon nak pakai pagi raya tu. Simpan jer la kot baju tu, cuma pakaikan untuk anak2 jer lah di pagi mulia tu. Sedihnya… Sekarang ni bile dia col jer hati dah jadi sebak dah.  Air mata dah dok bergenang. Bila ditanye knp umi sok sek sok sek, ummi xsihat selseme ker. Aku akan mengiyakan dan aku taknak dia tau ape yang aku rase. Walaupun aku tahu benarnye dia amat rase bersalah. Aku tahu dia pun taknak perkara ni sume berlaku. Cume pesanku, walau pun aku takde di depan mata, diriku dan diri anak2 janganlah dilupakan.

Oklahhh.. itu jer pun luahan emosi aku pagi ni. Sebenarnya aku dah tahu pasal ni dah lama, dari awal tahun aritu kot cuma bila minggu ni buah hati dah confirmkan, itu yang aku terus rasa lain macam sikit..hehehe… ok, bukan rasa lain macam sikit, rasa lain macam banyak.. Apapun, yang penting kena gembirakan hati anak2. Sebulan dorang berpuase, sure dah xsabar nak beraye. Mesti dorang nak merase kemeriahan berhari raya… Takpa aku kena tunjukkan pada mereka kegembiraan yang nak disambut pada hari raya nanti.

1 comment:

  1. selamat hari raya ustazah shida ku.
    jangan sedih2.. cik abang keluar mencari rezeki utk korang sekeluarga.
    maaf kalau sepanjang kita kawan ni aku ada terlaser2 ke hapa.
    aku sayang kau. friendship forever :)

    ReplyDelete